Is het mogelijk om 1 kamer in huis katten-allergievrij te maken in mijn huis met katten?

Goedenavond,

Ik hoop dat jullie met mij mee kunnen denken over het volgende.

Pas geleden heb ik iemand leren kennen met wie het ontzettend goed klikt.

We vinden elkaar echt hartstikke leuk.

Alleen één probleem…ik heb katten.

Mijn dochter en ik zijn heel gek met die beestjes.

Hij is heel allergisch en is astmatisch.

Na een bezoek heeft hij dagen last gehad.

Ik ben een heel positief iemand en denk in oplossingen.

Wij spreken vooral bij hem af.

Hij denkt heel zwart wit, hij ziet alleen maar een grote rode kruis door het huis van mijn dochter en mij.

Hij kan voor zijn gevoel geen 100% geven.

Ik kijk naar wat er wel kan, niet naar wat er niet kan.

Nu heb ik veel nagedacht over oplossingen.

Is het haalbaar om 1 kamer allergie vrij te houden?

Wie heeft er tips voor mij, behalve de katten weg doen, want daar is het echt nog te vroeg voor.

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

een jaar geleden
1.1K
jc54
een jaar geleden
Eén kamer kattenallergie vrij maken. Hoe stel je je dat voor, dat je vriend a.h.w. in quarantaine gaat in die ene kamer? Je zult deze kamer dan ook nog van een overdruk-installatie moeten voorzien, om te voorkomen dat er kattenharen binnenwaaien als de deur open gaat.
Het lijkt mij een (bijna) onmogelijk plan.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Hij zou kunnen kijken naar manieren om wat aan z'n gezondheid te doen. Op alternatief gebied zijn er wel methoden en middelen om zoiets te verminderen. Elke klacht heeft namelijk ook emotionele achtergronden, wat aan de buitenkant geprojecteerd wordt.
https://www.sonneveltopleidingen.nl/artikel/emoties-en-allergieen
https://www.nieuwetijdskind.com/de-functie-van-allergieen/
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Een goede gezondheid begint trouwens met een gezonde darmen. Ook kunnen je darmen a.h.w. lekken.
Al zou je je katten wegdoen. Dan nog kan je familie of vrienden hebben met katten, waar jullie dan ook niet zouden kunnen komen.

Antwoorden (1)

Theoretisch kan je een kamer volledig vrij van kattenharen, huidschilfers e.d. maken.
Maar als je vriend bij jou komt, wil die met jou zijn, en hoe denk je dat je zelf (en je kleding e.d.) vrij kunt zijn van 'kat'? En hoe kan hij door het huis lopen naar die kamer toe, zonder in aanraking te komen met de stof waar hij allergisch voor is?
Vergeet dit idee, het is praktisch niet uitvoerbaar, het kost enorm veel inspanning en het resultaat is teleurstellend. Het grote rode kruis dat hij door jullie huis heeft getekend zal blijven zolang daar katten zijn.
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Mijn zoon had al dagen flink last bij het bezichtigen van een huis, dat helemaal leeg en schoongemaakt was. Misschien is het een mogelijkheid als je een garage of tuinhuis hebt of bouwt en dat ombouwt tot woonverblijf, als je daar de ruimte en het geld voor hebt. In je woonhuis waar de katten leven lijkt me onmogelijk met iemand met kattenallergie.