Hoe kan ik een kamer netjes houden?

Hoe kan ik een kamer netjes houden? Ik heb een kleine werkkamer en een lompe irritante stofzuiger. Daarom zie ik er steeds tegenop om daar te stofzuigen: de stofzuiger past er wegens lomp formaat (brede wielen, dunne lange kabel en een dikke slang) nauwelijks in, terwijl ik hem voor grote vlakken beneden wel 'nodig' heb. Twee stofzuigers is eigenlijk een beetje onzin misschien. Wat kan ik doen om (de vloer van) deze propvolle werkkamer toch een beetje netjes te houden?

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
https://www.bol.com/nl/nl/p/benson-stoffer-en-blik-met-lange-steel-basic-zwart/9200000088748167/?Referrer=ADVNLGOO002061-G-114203398026-S-1007644148835-9200000088748167&gbraid=0AAAAAD5OnmN3X3_L2QdRYTYO0LWuqhklc&gclid=EAIaIQobChMIw4b5kf_C9wIVFvhRCh34FAYcEAQYASABEgK_DfD_BwE

Het beste antwoord

In plaats van een 'lompe' stofzuiger kan je voor een kleine kamer een kruimelzuiger gebruiken. Kruimelzuigers zijn kleiner en goedkoper dan stofzuigers. Eventueel kan je er één tweedehands kopen, bijvoorbeeld bij een kringloopwinkel of bij een pandjeshuis. Daar zullen ze nog goedkoper zijn dan bij een reguliere winkel of webshop.

Met een kruimelzuiger de vloer stofzuigen, daarvoor zal je even moeten hurken of knielen, maar voor het schoonmaken van de vloer van een kleine kamer lijkt me dat voor een gemiddelde man (of vrouw) geen onoverkomelijk probleem. Misschien is het ook nog een goede lichaamsbeweging!
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
@Antoni. Op zich een goed antwoord maar de huidige kruimelzuigers zijn lang zo goed niet meer als vroeger. Ik heb tot 2x toe een tamelijk dure kruimelzuiger van een bekend merk gehad die er binnen een paar maanden mee ophield. De 2e had ik ter vervanging van de 1e gekregen. Nu heb ik een heel dure kruimelzuiger van een ander merk en die doet na 1,5 jaar vrijwel niets meer (en het bedrijf waar ik hem kocht is failliet). Als vraagsteller er een koopt dan moet hij er in ieder geval eentje met 2 accu's kopen. Vroeger heb ik er een gehad waar ik een jaar of 10 mee heb gedaan.
tinus1969
een jaar geleden
En ontspullen; minder zooi in de werkkamer.
Inekez1
een jaar geleden
+
Kruimeldief is handig voor een kleine kamer, zeker als er ook allerlei losse spullen op de grond staan. Je kunt er makkelijk tussendoor, of spullen even opzij zetten en dan daar zuigen want je zit toch al op je hurken of knieën om te zuigen.
De kruimeldief is ook handig om de auto af en toe te zuigen, of andere plaatsen waar je met de grote stofzuiger niet zo makkelijk komt. Als je toevallig ook elektrisch gereedschap hebt met losse accu's, overweeg dan een kruimeldief van hetzelfde merk. Je kunt dan de gereedschapsaccu's ook gebruiken voor de kruimeldief, of andersom. Veel mensen hebben elektrisch gereedschap (accuboor) die ze weinig gebruiken. Lang niet gebruiken en niet opladen is niet goed voor die accu's, dus de accu combineren met gebruik in de kruimeldief is dan een goede oplossing.

Andere antwoorden (2)

In principe zijn er een paar belangrijke dingen die je kunt doen om je kamer netjes te houden.
Ten eerste moet je ervoor zorgen dat je voor alles een plek hebt en dat je dingen opbergt zodra je ermee klaar bent. Zo voorkom je dat je te veel rommel maakt.
Ten tweede, maak er een gewoonte van om regelmatig schoon te maken, al is het maar een snelle schoonmaakbeurt elke dag. Dit zal helpen voorkomen dat stof en vuil zich ophopen.
Tenslotte, probeer regelmatig te ontstoppen, door alles weg te doen wat u niet meer nodig heeft of gebruikt.
een jaar geleden
Het belangrijke is dat je het naar je zin hebt.
Looppaadjes maken. Een grote rommelkastmaken met een gordijn er voor dat geeft ook rust. Een werkster laten komen met een stofzuigen en stoffen 2x per week.
een jaar geleden