Welke spullen mag ik meenemen als ik uit huis ga?

Ik ben een islamitisch meisje van 18 jaar en ik wil graag uit huis, want ik kan niet meer in deze huishouden wonen het is net als een gevangenis. Maar wat mag ik meenemen als ik uit huis ga dat mijn ouders voor mij hebben gekocht?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
2.4K
Castle
2 jaar geleden
Waarom overleg je dit niet met je ouders? Dan voorkom je ook ruzie omdat je misschien iets meeneemt dat ze nog wilde hebben. Probeer goed uit huis te gaan (zonder ruzie) want het zijn tenslotte maar spullen.
Ikhebgeenidee
2 jaar geleden
Geen direct antwoord op je vraag: Heb je ook de mogelijkheden om uit huis te gaan? Een inkomen? Maak je kans op een woning (gezien de woningnood)?
Lijkt me belangrijk(er) om dat (ook) te regelen.
SnakeEye
2 jaar geleden
Heb je er goed over nagedacht, want het lijkt makkelijker dan gedaan en vooral in deze tijd van woningschaarste. Je moet niet iets doen waar je achteraf enorm spijt van krijgt + dat je mogelijk met ruzie je ouders verlaat. Je bent nu 18 heb nog een paar jaar geduld dan kun je op een gewone manier met een vriendje of man samenwonen.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Als het echt een gevangenis is...dan ben ik benieuwd of ze je laten gaan.

Antwoorden (2)

Je mag meenemen wat van jou is. Maar in de praktijk kun je meenemen wat je ouders je meegeven cq toestaan om mee te nemen.
2 jaar geleden
Ik zou zeggen de kleren die je aanhebt.

Maar:
Misschien goed om een afspraak te maken bij je huisarts voor een doorverwijzinging naar een psycholoog. Daar kan je het gesprek mee aangaan om het één en ander in perspectief te zien, of de psycholoog kan je helpen bij een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning.