Hoe moet je een spuitfles van kuisproducten schoonmaken?

Hallo
ik zou graag een spuitfles van kuisproducten hergebruiken om mijn planten water te geven. Alleen blijft de smaak en de geur van het kuisproduct nog steeds in het water, zelf na verschillende keren de fles gewassen te hebben. Heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Een fles voor schoonmaakproducten is anders van een fles voor voedingsproducten. Er is een kans dat er altijd resten schoonmaakmiddel in de fles aanwezig blijven en dat je daarmee je planten verpest.
nounka
3 jaar geleden
Plantenspuiten kan je toch vrijwel in elke grote suppermarkt of aveve terugvinden. Goedkopere voor nog geen 5 euro. Een nieuwe is veiliger, je weet nooit of er niets blijft in hangen ( dat je niet ruikt ) in een hergebruikte.

Antwoorden (1)

Vul de fles met lauw sodawater, spuit de sproeier door en laat enkele dagen staan. Daarna schoon spoelen met water. Eventueel nog de fles zonder sproeidop en de losse dop een dag in de zon leggen (fles dan dus niet afsluiten).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Merci ik ga het morgen direct proberen!