volle wasmachine met wit ondergoed is p.o. zwart meegewassen.Hoe krijg ik het witte goed weer wit?

witte goed weer WIT??? ik had antwoorden gekregen die helemaal niet op mijn vraag slaan!!!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Mijn moeder deed vroeger altijd zakjes blauwsel bij de witte was. Die maakten de was echt stralend wit. Dus misschien dat dat kan helpen. Ik weet niet of ze nog in gewone winkels (zoals de drogist) te koop zijn maar nog wel online bij diverse winkels waaronder deze :https://www.ouderwetsewinkel.nl/blauwsel.html
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zie Bol.com, werkt goed, niet iedereen is enthousiast over de huidige dotjes Reckits blauw
https://www.bol.com/nl/p/acp-blauwsel-blokjes-8-stuks/9200000108351535/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3DXjPucgMOsTijvavEmYAmcwAAA1g%26slt_type%3Drecommendations%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D1%26itm_id%3D9200000108351535&bltgh=luzxEmYvCNb8VfgXWMZKqQ.1_6_7.8.ProductImage
Pieterke
4 jaar geleden
Ik zie dat Bol.com in verhouding een stuk goedkoper is.

Antwoorden (3)

Veel zal afhangen van hoe zwart ( grijzig of grauwig ) het geworden is.
Er zijn verschillende middeltjes die wit weer laten stralen. Wasmiddelen speciaal voor witte was zijn er van vele merken te koop.
Soda . Je was laten weken en een beetje ervan in de trommel of het bakje doen
Schoonmaakazijn. Je was erin laten weken, uitspoelen en dan gewoon wassen.
Blauwsel ( te koop in meeste winkels geloof ik ) is ook om je witte was terug helder te maken.
Vanish bij je zeep voegen. Dit staat hier ook voor bekend maar ik hoorde al klachten ook.
Sommige zeggen dat je citroenzuur moet bijvoegen bij de was.
Anderen zeggen dan weer er een vaatwastablet bij je was doen.
Blijkbaar is je witte was beter wit te krijgen op hoge temperaturen.
4 jaar geleden
Beetje bleek met warm water mengen en daarin laten weken voor een paar minuten. Niet veel langer, dan gaat de stof kapot.
4 jaar geleden
HG ontkleurder werkt fantastisch.

Heb ik helaas ook eens moeten gebruiken, maar dit had wel het gewenste resultaat.

Zelf had ik een witte was gedraaid met een witte broek met leren label.
De hele witte was, was bruinachtig geworden met vieze bruine strepen.
Chloor, soda niks hielp.
HG ontkleurder was niet goedkoop, maar had wel het gewenste effect.

Succes!