Ketting, houten kralen, nat geworden, zijn nu dof... Wat te doen?

Ketting met houten kralen is drijfnat geworden in een plensbui, de kralen zijn nu dof... hoe krijg ik ze weer mooi? Zodanig dat het géén vlekken geeft op de kleding?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
Rieneke1
4 jaar geleden
Wat ik zou doen is ze eerst door en door laten drogen, dan opwrijven met olie ( zonnebloemolie of iets dergelijks), laten intrekken en dan goed wrijven met een zachte doek. Succes!

Antwoorden (1)

Je kunt ze inwrijven met olijfolie en daarna goed uitpoetsen, natuurlijk nadat je ze eerst grondig hebt laten drogen. Je kunt ze ook inwrijven met walnoten (de gekraakte noten, dus zonder de bast). De olie die daar in zit zorgt ervoor dat het hout er weer als nieuw uitziet.
Hier staan nog meer tips: https://gezonderleven.com/8-simpele-schoonmaakmiddelen-voor-hout/.