Mag een gasaansteker gevuld worden verkocht?

Gasaanstekers worden standaard zonder gasvulling verkocht. Ik kocht in de winkel een gevulde aansteker. Mag een gasaansteker met vulling worden verkocht vanwege mogeijk brandgevaar in de winkel?
En is dit dan een (milieuonvriendelijke) wegwerpaansteker? Want de nu lege aansteker vullen met gas uit een bus lijkt niet te lukken.

4 jaar geleden
2.3K
ronron1212
4 jaar geleden
Die plastic aanstekers die je in de winkel koopt zijn weggooi aanstekers voor een paar dubbeltjes.

Antwoorden (1)

Ja, gasaanstekers mogen gevuld worden verkocht. De voorraad bij de kassa is meestal vrij klein. De grote voorraad (ook navulbussen en gasbussen voor b.v. soldeer- en gasbranders) moet om veiligheidsredenen in speciale brandvrije kasten (in het magazijn) worden bewaard. Dit soort kasten zie je ook steeds meer staan bij b.v. de grote doe-het-zelfwinkels.
Toegevoegd op 24 december 2019 10:06: bron