Moet je overhemden strijken voor het dragen?

Moet je overhemden per se strijken na het wassen voordat ze weer gedragen worden of hoeft dat eigenlijk niet? Na een half uur lijkt het meestal toch alsof ze weer verkreukt zitten, lijkt mij.
(Geen ervaring mee i.v.m. normaal dragen van shirts en polo's).

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.3K
crispy
4 jaar geleden
Natuurlijk moet je ze strijken, dat zit veel lekkerder. En het is niet waar dat ze na een half uur al dusdanig gekreukt zijn dat het lijkt alsof ze niet gestreken zijn.
Amadea
4 jaar geleden
Er zijn ook non-iron overhemden te koop, strijkvrije dus. Zie bijvoorbeeld https://www.overhemdenonline.nl/strijkvrije-overhemden/producten

Antwoorden (2)

Dat is aan jou om dat te bepalen. Het ene overhemd kreukt ook meer dan het andere dus je kunt het ook per overhemd bepalen of je het strijkt of niet.
Als ze gestreken zijn ziet het er m.i. toch wel netter uit.
4 jaar geleden
Je kan ze beter strijken. Als je ze normaal draagt kreuken ze niet erg. Je hebt overhemden die je over je broek kan dragen en andere die je beter in je broek kan steken. Je kan er alle kanten mee op. Het staat ook netjes. Je hebt ze in verschillende materialen waarbij de ene meer kreukt dan de andere. Koop anders een overhemd en probeer het eens. Je hebt ze in verschillende prijsklassen. Je hoeft dus niet duur te gaan.