Temperatuur
Bedrijfskleding is vaak stevig en sterk. Dit moet ook wel want het kan tijdens je werkzaamheden behoorlijk wat vuil en viezigheid tegen komen. Dit betekent vaak ook dat de kleding wat heter gewassen kan worden, maar lang niet altijd. Lees daarom altijd eerst het label in je bedrijfskleding. Dan weet je zeker weet hoe heet je bedrijfskleding gewassen mag worden. Vaak geldt, hoe hoger de temperatuur, hoe schoner je kleding en hoe meer vuil en bacteriën van je kleding gewassen zullen worden. Let er wel op dat je niet te heet wast. Je kleding is daarna misschien wel mooi schoon, maar waarschijnlijk ook een maatje kleiner en te strakke bedrijfskleding werkt niet lekker.

Voorwas?
Soms is je bedrijfskleding zo vies, dat gewoon wassen waarschijnlijk niet genoeg is. Bij veel wasmachines kan je hiervoor een aanvullend programma instellen, de zogenaamde voorwas. Met een extra voorwas wordt je bedrijfskleding extra gereinigd en zal het schoner worden dan na een gewone wasbeurt. Tip: smeer op zweetplekken een laagje wasmiddel. Hiermee maak je het vuil wat losser en is het wasresultaat vaak nog beter.
fremar
4 jaar geleden
Weken in een emmer met biotex om te beginnen. Groene zeep is ook een prima middel.
Daarna in de wasmachine.
Als het daarmee niet lukt, kan je nog bv HG vlekkenzout of HG kluskleding wasmiddel gebruiken. Deze middelen zijn speciaal ontwikkeld tegen de hardnekkigste vlekken.
Succes !
.
Biotex groen heb je hier nodig.
Toegevoegd op 03 juni 2019 18:39: tekst, afbeelding
Plaatje bij antwoord