Kun je schoonmaakazijn als wasverzachter gebruiken?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
15.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als je toch goed bezig bent doe dan eens witte eierschalen in een zakje/netje en doe die bij de witte was, ook als het verkleurd is dan komt het er weer spierwit uit.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan.
Kant en klare wasverzachters die je als wasmiddelen in de winkel kunt kopen, zijn doorgaans duur. Fabrikanten proberen daarnaast consumenten ervan te overtuigen dat hun wasverzachter nare geurtjes verdrijft en de was lekker zacht maakt. Maar in werkelijkheid gaat je kleding op den duur juist naar ruiken en de chemische bestandsdelen in de wasverzachter laten je was misschien wel zacht aanvoelen, in werkelijkheid is het slecht voor je huid en de wasmachine. Mensen met een gevoelige huid moeten al helemaal hiervoor uitkijken. De geur van wasverzachters mengt zich overigens ook met de geur van wasmiddelen. Het resultaat: geen prettige geur. Schoonmaakazijn is het beste alternatief voor wasverzachters. Het is goedkoop en verwijdert ook nog eens de kalkaanslag in je wasmachine.
Eigenschappen azijn:
- laat geen vervelende geuren achter in je was
- de kleuren van je kleding blijven helder
- het verwijdert daarnaast schadelijke zeepresten in je wasmachine
- het maakt stoffen zachter
- het neutraliseert vieze geurtjes in je kleding, zoals zweetgeurtjes

Goedkoop
Schoonmaakazijn is een natuurlijke wasverzachter en kost ook nog eens bijna niets. Een liter wasverzachter kost al gauw zo'n € 1,- per liter. Schoonmaakazijn kost nauwelijks 25 cent per liter. Je kunt enkele tientjes per jaar besparen op wasverzachter wanneer je wekelijks een aantal wasjes draait.
4 jaar geleden
Het zou kunnen maar je loopt dan wel het risico dat het de rubbers van je machine aantast. Je kunt dan beter gewone natuurazijn nemen. Dit is goedkoper en niet zo agressief als schoonmaakazijn. Je hebt ook dan maar een scheutje nodig in het wasverzachterbakje om de was te verzachten... bovendien ruik je dan écht niets. Gebruik je namelijk veel, dan blijft er toch een zweem azijnlucht achter, is mijn ervaring.
amc