Hoe krijg ik vieze luchtjes weg uit de kamer van mijn tiener zoon?

Mijn zoon is 18 en heeft een slaapkamer die erg stinkt (zijn woorden niet die van mij). Hij schaamt zich ervoor en snapt niet hoe die lucht er in de eerste plaats komt. Hij ruimt zijn was op en ik zet elke dag alle ramen open in het huis. Ook leegt hij expres elke dag zijn prullenbak. Ik heb al gezocht naar de oorzaak maar heb niks kunnen vinden, en zijn hele kamer schoonmaken heeft ook niks geholpen want het kwam gewoon weer terug. Weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.8K
LeonardN
5 jaar geleden
Is het mogelijk hem in een andere kamer te laten slapen? Dan kom je misschien erachter of hij de bron is, of dat de bron in de kamer zit. Dat hij het vindt stinken zou in mijn ogen wijzen dat hij de bron niet is. Als je hem ergens anders laat slapen, dan natuurlijk met zo min mogelijk spullen verhuizen. Is het probleem erger in de ochtend, dan in de middag(als je het raam dichthoudt)?
Heeft hij misschien nog een huisdier op z'n kamer?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Mijn zoon heeft geen dieren op de kamer, maar de lucht wordt wel minder als ik de ramen heb opengehad.
Ik heb wel gemerkt dat als hij, samen met vrienden op vakantie gaat voor een week of een weekend weg is, de lucht niet minder wordt. (Ik schrijf trouwens van het account van mijn man, ik zit nu op een andere computer, vandaar)
anneliez
5 jaar geleden
geen schimmel of muizen achter de plinten?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb geen schimmel gevonden en er zitten ook geen muizen in het huis
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Omschrijf de geur eens, is het zoetig?
Lijken lucht?
Muf?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het ruikt als een beetje zoet (maar geen schimmel), en muf door elkaar. Het lijkt een beetje op oude gymschoenen, maar er ligt niks van oude kleren of schoenen op zijn kamer, ik heb elk meubel verplaatst en daar achter gekeken
LeonardN
5 jaar geleden
Uiteindelijk is het zaak de bron te ontdekken. Verplaats alle spullen uit zijn kamer. Blijft de geur nog in de kamer, is het wellicht iets in de muur(vocht) of in of onder de vloerbedekking, wellicht is er een luchtverplaatsingssysteem in de kamer, iets in/achter een radiator.

Antwoorden (1)

Omdat je een flink aantal uren in de slaapkamer doorbrengt, is het belangrijk dat er een constante stroom met verse, nieuwe zuurstof wordt aangevoerd. De gemakkelijkste manier om dit te doen, is je raam ‘s nachts open te zetten.
Kleding die je niet iedere keer na het dragen wil wassen (zoals een colbert of wollen trui) kun je daarom het beste eerst uithangen voordat je deze terughangt in de kast of aan het rek. Zo is de ergste geur eruit en neem je de muffe geur niet mee in je slaapkamer.
Zet kamerplanten in de kamer: Door de zuurstof reinigende werking van planten, wordt de lucht in je slaapkamer automatisch ververst. Je ademt dan een frisse, schone en vooral zuurstofrijke lucht in. Een echte must dus om die muffe geur in je slaapkamer om te zetten in één en al frisheid.
fremar