1 kledingstuk stinkt na het wassen, de rest niet. Wat kan ik daaraan doen?

Ik heb 1 kledingstuk, een vest, die stinkt als het uit de was komt. De rest van mijn kleding ruikt allemaal heerlijk alleen dat ene vest niet. Ik haal mijn was er gelijk uit als die klaar is. Iemand tips voor dat kledingstuk of gewoon een nieuwe kopen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.1K
Amadea
5 jaar geleden
Probeer eens of het helpt dat vest apart, met de hand te wassen. En buiten in de wind laten drogen.
Ivana
5 jaar geleden
Wat Amadea zegt!!
Gebruik dan ook eens een ander wasmiddel, misschien helpt dat ook.

Antwoorden (1)

Hoe stinkende en muffe kleding voorkomen
(Sport)kleding zo snel mogelijk na het transpireren te spoelen en te wassen. Laat het vooral niet een tijdje in de wasmand liggen, want dan geef je de stinkbacteriën alle tijd om hun werk te doen! Voor mij is nu zeker, dat ik nu beter oplet om gewassen kleding goed droog in de kleerkast te leggen. Gaat het toch een keer mis, dan denk ik niet meer direct aan weggooien!
De stinkende en muffe kleding / was komt een nachtje in azijnwater en is na een goede wasbeurt weer klaar voor gebruik.
ps 1 mok pure azijn per emmer lauwwarm water(en minimum één uur laten weken.)
fremar