Kan een droger op een kleinere wasmachine gestapeld worden?

Een tijdje terug heb ik een nieuwe droger en wasmachine aangeschaft, met de gedachte de droger op de wasmachine te stapelen, om zo nog enigszins een beetje ruimte over te houden in een kleine badkamer.
Helaas bleek de wasmachine kleiner te zijn dan de droger, waardoor het er niet goed op zou blijven zitten, of eigenlijk helemaal niet zou blijven zitten.

Nu vraag ik mij dus af of er alsnog een mogelijkheid is om de op elkaar te stapelen, misschien door middel van een speciaal tussenstuk, of een andere "creatievere" oplossing?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.7K
TurfGraver
6 jaar geleden
Daar zijn tussenstukken voor.
Of die passen hangt van merk en type machines af.
Bordensteker
6 jaar geleden
Goeietip, inderdaad: zoek bijvoorbeeld met de woorden tussenstuk wasmachine droger stapelen en een nieuwe wereld gaat open. O.a. http://www.wasdrogersale.nl/nieuws/5-tips-bij-een-droger-op-wasmachine-plaatsen/ . Met een paar waarschuwingen; wasmachines springen wel niet zo hoog als paarden, maar een gewaarschuwd man is er twee waard: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=94944559&sid=830757b4474ea23b34c5dab325fcf2e1#p94944559c , en even verderop https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=94946917&sid=830757b4474ea23b34c5dab325fcf2e1#p94946917
jc54
6 jaar geleden
Zelf maken. Een plaat multiplex ter grootte van de droger + een paar centimeters. Rondom een latje op schroeven en aan de onderkant rondom een latje ter grootte van de wasmachine. De plaat kan niet meer verschuiven en de droger kan niet meer verschuiven. Succes!!
TurfGraver
6 jaar geleden
Spanband om beide. :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe groot is het verschil?
De pootjes staan iets naar binnen, dus mogelijk past de grotere droger gewoon zo op de wasmachine. Anders gewoon een dikke plaat erop.
Als je bang bent dat ie niet blijft liggen een paar stroken dubbelzijdige tape ertussen.

Antwoorden (1)

In een enigszins vergelijkbare situatie heb ik laatst eens rondgekeken bij de zagerij van een bouwmarkt. Daar worden machinaal allerlei latten, balkjes, en stukken plaatmateriaal op een maat gezaagd als de klant voor zijn toepassing aan een veel kleiner stuk genoeg aan heeft. Wat er dan overblijft, gaat in een grote bak die regelmatig geleegd wordt als afval.

Ten eerste kun je natuurlijk zelf een net met witte kunststof bekleed plaatmateriaal uitkiezen en ter plekke op de gewenste maat laten zagen.
Maar omdat je voor dit doel geen erg grote plaat nodig hebt, kun je ook eens gaan kijken of ze misschien al een geschikt stuk snijafval (zaagafval) in die bak hebben liggen dat je soms zó mee naar huis kunt krijgen.

Mij is dat gelukt. Kijk van een afstand eerst even, om met je vraag te komen als het daar even niet druk is, zodat de medewerker even tijd voor je heeft. Neem een rolmaat mee en de maten van het bovenvlak van je wasmachine en vooral de (grotere) maten van het grondvlak van de droger. En kijk vooraf in je keuken hoe groot de plaat maximaal mag zijn, want een voldoende groot stuk plaatafval kun je dan misschien zó meekrijgen, maar als het thuis niet past of lelijk staat, dan moet je alsnog gaan zagen.

Om te vermijden dat de droger met plaat en al door trillingen van de wasmachine aan de wandel gaat, zou je de gladde plaat met stukjes of stukken duct tape aan de onderkant stroever kunnen maken. Die wasdroger mag natuurlijk geen wás-een-droger worden.
In mijn geval was het onderste apparaat een koelkast, en daar spelen trillingen niet echt een rol, zolang je niet te hard met de deur smijt :-)

Er bestaan dikke rubberen trilling- en geluiddempende voetjes die je tussen de plaat en de onderkant van de droger kunt aanbrengen. Samen met eventueel ook nog wat duct tape zou dat ook de droger bovenop de plaat op zijn plek moeten kunnen houden.

Neem gehoorbeschermers mee of doe oordoppen in (“dat zeg ik”, te koop in de bouwmarkt), want bij die zagerij kun je anders gehoorschade oplopen, en tinnitus (oorsuizen) is echt helemaal niet leuk.
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Goed antwoord, maar het is niet verplicht (en vaak niet eens toegestaan) om de zagerij in te lopen als klant.