Ik heb toevallig altijd een hoopje zand in mijn tuin liggen. Wanneer ik het rooster in het zand leg en erop ga staan en mijn voeten ga vegen op het rooster glimt hij als nieuw!
Je weet echt niet wat je ziet.
Ooit eens iemand zien doen in de jungle van Suriname toen hij ging bbqen.
Heel gemakkelijk wanneer je bijvoorbeeld ergens in de natuur bij een strandje gaat bbqen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Staalborstels kunnen heel wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een keer laten meedraaien in de vaatwasser. Daarna is het schoonmaken een peuleschil.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet 'ie er wel inpassen...
Even inspuiten met ovenreiniger en daarna afspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ciltbang doet wonderen, poosje laten weken en dan veeg je het zo schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijder alle aangebakken resten van het rooster met een staalborstel. Maar het it zelfs beter als er een ingebrand koolstaflaagje achter blijft. Bit voorkomt verbranding en plakken aan het rooster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of kijk eens op
www.omaweetraad.com
ik kijk daar vaak als ik dergelijke vragen heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonzusje gaf de tip het rooster een nachtje op de kop in het gras te laten liggen. De dauw zou het vuil losweken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik giet een bakplaat uit de oven vol water, op het fornuis aan de kook brengen. Vaatwastablet er in en het rooster er in. Even laten koken en tata!! Zo goed als schoon. Ook met soda werkt het. Als het eenmaal schoon is, na de bbq een nacht in het gras leggen. De volgendedag maak je het zo schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm, heb je niet iets anders waar je hem in kunt koken?
Schuurspons of een staalborstel .
En dan voor het volgende gebruik : slaolie op een stukje keukenrol en het rooster ermee in vrijven dat voorkomt het aankoeken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het rooster een paar uur in natte kranten laten weken. Daarna is het vuil er heel makkelijk af te wassen. Te lang in de kranten laten weken, kan weer voor roest zorgen, dus laat het er niet dagen in liggen.