Hoe kan het dat bepaalde messen met bruinige vlekjes uit de vaatwasser komen, wat kun je daar tegen doen, het lijkt op roest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.6K

Het beste antwoord

Dat heeft niks met kwaliteit te maken, zelfs de duurste messen hebben dat.
Het is "vliegroest"en dat ontstaat doordat het mes in tegen stelling tot ander bestek uit meerdere metalaen bestaat.
het heft en het lemmet zijn niet van het zelfde materiaal gemaakt en deze materialen "werken"met elkaar.
Wat helpt is de messen appart van het andere bestek in het mandje zetten.
Bij Blokker wordt een middeltje verkocht waarmee je het mooi weg kan poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad het heft en lemmet zijn verschillend denk dan dat het alleen daar aan ligt heb al veel geprobeerd ook apart in de vaatwasser en dan nog zat het er weer op en het staat ook nooit langer dan een half uur in de vaatwasser nadat hij klaar is bij mij dus daar moet het daar niet aan liggen dus zal het wel niet te voorkomen zijn, en ja bij goedkope en dure dingen komen die vlekjes ja gelukkig is het wel weg te poetsen dankje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja slordig inruimen is het probleem. Een schuurponsje met vloeibare JIF haalt het zo weg.

Andere antwoorden (5)

Dat is gewoon een kwaliteitsprobleem waar niks tegen te doen is bij het wassen. Hooguit een schuursponsje maar dan loopt de kwaliteit nog verder terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eigenaar van een h.h.winkel heeft mij eens gezegd dat het komt doordat we de vaat te lang in de machine laten zitten en dat schijnt niet goed te zijn voor de messen.
Je kunt het weghalen vertelde hij mij met tandpasta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken dit probleem. Ik heb deze vlekken ook vaak op het bestek. Toen ik de leverancier van het bestek (merk Sola) vroeg hoe dit kwam, zei jij dat dit kwam door een chemische reactie met andere (aluminium)producten die gelijktijdig in de vaatwasser stonden. De vlekken zijn overigens wel weg te poetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad , nu maak ik de messen droog voor dat ik ze in de vaatwasser zet en dat vermindert het probleem.
Zelf heb ik gedacht dat het veroorzaakt werd door opdrogende ,vuile , waterdruppels.
13 jaar geleden
Je kunt die messen beter niet in de vaatwasser doen. Gewoon met de hand afwassen, blijft nog altijd het beste.