Bevat stoom van het douchen bacterien?

Mijn huisgenoot zei dat het onhygenisch is omdat alles wat je afwast weer op je terecht komt, is dit waar?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/huishouden/vraag/310958/gaan-bacterien-dood-voorwerp-hete
Erna55
6 jaar geleden
Wat vindt je huisgenoot onhygiënisch? Douchen of warm douchen....

Het beste antwoord

Natuurlijk spettert het douchewater lekker rond met bacteriën, vuil en van alles. Het meeste spoelt echter weg en komt niet weer op je terecht. Het is in elk geval veel schoner dan alternatieven als een bad of een washandje. Het gaat erom vuil weg te wassen, maar de bacteriën te behouden.

De bacteriën moet je helemaal niet kwijt willen raken. Daarom is te vaak wassen/douchen en het gebruik van (te veel) zeep ook niet goed. Op je huid leven meer dan 1000 verschillende soorten bacteriën. De meeste zijn niet schadelijk, maar voorkomen ze juist dat de huid geïnfecteerd raakt met micro-organismen van gevaarlijkere soorten.