Kan ik zelf een wollen karpet reinigen?

Ik heb het al eens geprobeerd met tapijtreiniger maar dat leverde niet het gewenste resultaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Wachten tot het weer gaat sneeuwen,schijnt prima te werken als je hem in de sneeuw legt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In mijn studententijd reinigde de kamerbaas het tapijt in de gang met biotex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn moeder deed haar tapijten schoon maken met groene zeep
dat loste ze op in lauw water
en met een borstel werd het schoongemaakt
ik deed zelf vlekken verwijderen met bronwater weet je wel met bubbeltjes erin
een beetje op de vlek gooien en naar 15 min droogwrijven
misschien helpt dat ook bij jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik in ieder geval niet te veel schoonmaakmiddel. Je karpet blijft vettig en trekt zo weer sneller vuil aan. Ik zou het proberen met water met een flinke scheut schoonmaakazijn. Misschien wel een goed idee om de echte vlekken voor te bewerken met een papje van Biotex.
En zoals al eerder werd gezegd: ondersteboven in vers gevallen sneeuw, maar hopelijk moet je daar nog even op wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het tapijt in de winter een dag in de sneeuw leggen en daarna laten opdrogen.
In de zomer kan je het tapijt buiten in de motregen leggen en daarna in de zon laten liggen om te drogen.
Als je slechts vlekken (wijnvlekken bv) wilt verwijderen dan kan je s' zomers het tapijt ook alleen in de felle zon leggen. Vlekken verdwijnen dan als sneeuw (zoals het spreekwoord zegt) voor de zon.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in principe is een wollen karpet o.i.v. zonlicht zelfreinigend.
op een zonovergoten plekje leggen kan ook al helpen.
probeer eens met een stoomreiniger, geeft vaak heel goed resultaat.