hoe moet je de geur van schoensmeer weghalen?

de eerste dag rook me hele kamer naar die lucht en ik heb er hoofdpijn van gekregen, toen de volgende dag kwam ik terug en was de lucht erger dus ik deed die schoen in een andere kamer en nu is het half weg maar als je er dicht bij komt ruikt het nog steeds erg, hoe moet ik de geur vooraltijd er van af halen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

In schoenpoets worden oplosmiddelen zoals nafta en terpentine gebruikt om te zorgen dat je de wasdeeltjes mooi uit kunt smeren. Na het opbrengen verdampen deze oplosmiddelen. Dat stinkt niet alleen, het is ook niet echt gezond en je kunt er inderdaad hoofdpijn van krijgen.

Poets je schoenen daarom alleen in een goed geventileerde ruimte. Als je de geur al in huis hebt is de enige remedie om de ramen open te zetten en even flink door te luchten. De geur van je schoenen wordt vanzelf minder door verdamping.

Nog een tip: gebruik altijd weinig schoenpoets en sluit het potje na gebruik goed af. Als het een blikje is dat niet meer goed dicht wil, doe er dan een plastic zak omheen. Dat voorkomt uitdroging van de poets en natuurlijk de geur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het antwoord is heel erg goed.
Probeer die schoen(en) eerst met een borstel nog eens heel goed uit te poetsen en daarna met een doek.
Er zijn natuurlijk spetters van die schoensmeer in de kamer gekomen. Probeer met een borstel en zeep die rommel weg te krijgen. Door al dat werk is de kans groot dat je hoofdpijn ook minder wordt. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ok ty ik ga vanmiddag een plastic zak erom doen en 1-2 weken w8en