Is het normaal dat je je beddengoed 2x in de wasdroger moet doen, en het dan nog niet helemaal droog is?

Ik heb pas een goede nieuwe condensdroger gekocht van Bosch. Nu gebruik ik m voor het eerst voor beddengoed. Na twee keer kastdroog draaien is tie nog niet droog. Zelfs tussendoor uitgeschud en weer erin gedaan.
Ik heb hem speciaal gekocht voor grote dingen en als nu blijkt dat ik steeds 2 a 3 keer moet drogen, duurt het bijna langer dan gewoon drogen plus dat het veel geld kost. Is dit normaal bij een droger?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
20.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/schoonmaken-wassen/vraag/101897/droog-geval
Kastdroog blijkt niet altijd kurkdroog te zijn .
Ritsuka
7 jaar geleden
ik doe altijd kastdroog plus, en daarna nog even uithangen.
nadeel van groot hoeslaken is dat alles in elkaar gepropt gaat zitten, ben je ineens kussensloop kwijt, zit die nat in iets anders.
tinus1969
7 jaar geleden
Zelfde ervarign als @Ritsuka. Grote lappen moet je inderdaad vaak even uitvouwen en opnieuw laten draaien.

Antwoorden (3)

Ja, eigenlijk is dat normaal. Ik vind het ook lastig en jammer. Maar ook ik heb uit ervaring geleerd om mijn beddengoed te verdelen in de categorieën 'dekbedovertrek' en 'de rest' (hoeslakens en kussenslopen). Want anders ging de rest steeds in het dekbedovertrek zitten en bleef dan klam. Nu doe ik ze dus alvast separaat in de wasmachine, zodat ik ze niet moeizaam uit elkaar hoef te trekken voor ze de droger ingaan. Voor die kleine wasjes gebruik ik dan de speed-knop van mijn wasmachine, zodat het alles bij elkaar toch nog redelijk snel klaar is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Droge handdoek toevoegen aan je trommel met natte was wil ook wel eens helpen om je was sneller te laten drogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, het hoeft niet normaal te zijn.

Afgezien van niet te vol stoppen, een fout die veel mensen maken, is het ook zaak om op te letten of de condensopvang niet vol is. Is dat het geval, kan je blijven drogen, hij droogt dan gewoon niet dus.

Als je de kosten wilt drukken, door minder en zeker niet 2 x hetzelfde te drogen, kun je ook beginnen met de slopen aan de lijn te drogen als hele simpele oplossing. Deze vond ik altijd in een natte prop in een hoek van de dekbedhoes samen met het hoeslaken. Ook halverwege het hoeslaken even uit de dekbedhoes vissen, losschudden en weer verder drogen, helpt.
Buiten of binnen aan de lijn, na een dag of wat is het wel droog, doel bereikt. Je hebt vast meer dan 1 setje hoezen/lakens, dus hoeft alles niet per se meteen droog te zijn.

Mijn Miele wasdroger, er is geen betere, deed vele jaren goed werk, nochtans leerde ik in het begin wel goed op te letten:
-niet te veel tegelijk, zware handdoeken en beddengoed
-halve wasjes drogen ook niet goed
-condensdroger op tijd legen, bij grote was tussendoor checken
-strijkdroog hoeft niet, shirts gewoon nat ophangen werkt prima

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeet ook de pluizenfilters niet! heel belangrijk deze iedere keer schoon te maken.