Hoe krijg ik die smerige geur uit mijn leren jas?

Ik heb een leren jas uit China gekocht, maar het materiaal stinkt heel erg. Nu heb ik de jas al een paar keer met febreze ingespoten, en de geur werd wel minder maar is nog steeds heel erg aanwezig. Wat kan ik hier aan doen?

Toegevoegd na 4 uur:
Het betreft een jas van nep leer.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
24.3K

Antwoorden (3)

Meng een gelijke hoeveelheid gedestilleerd witte huishoudazijn met een gelijke hoeveelheid water en besproei de jas of wrijf ze hiermee in. De eigen geur van en het zuur in de azijn neutraliseren samen de ongewenste geurtjes. Hang de jas hierna in een goed geventileerde kamer of gewoonweg eventjes buiten gedurende 10 minuten.
Opgelet: test dit eerst uit op een klein stukje van de jas om zeker te zijn dat het leder niet verkleurt of een andere ongewenste reactie vertoont en neem dan pas de rest onder handen! Vergeet ook niet de binnenkant te behandelen.

Vul een oude sok met bicarbonaat, beter bekend als zuiveringszout of soda, en stop dit samen met de jas in een afsluitbare zak of oude kussensloop. Haal ze er na 48 uur uit en weg zijn de kwalijke geuren dankzij de absorberende werking van soda.
fremar
7 jaar geleden
Een leren jas kan je in de wasmachine doen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Met welk programma dan? Hoeveel graden, wel of niet centrifugeren, welk wasmiddel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan dus niet, tenzij je toch al van plan was om hem weg te gooien
.
Je kan twee dingen eenvoudig thuis proberen.
1: hang de jas aan een hangertje en verban 'm 1 a 2 dagen naar de tuin of het balkon. Hij mag gerust een beetje nst worden daarbij maar laat hem niet dagen in de stromende regen hangen.
2: hang de jas aan een hangertje in de badkamer als je lekker lang gaat douchen, door de stoom kan de geur verbeteren.

Maar als die beide opties niet werken overweeg dan een tripje naar de stomerij, dat kost ietsje meer maar geeft gegarandeerd resultaat.