Hoe krijg je de tegels en in de douche cabine weer schoon?

Ik wil graag mijn douche cabine eens goed reinigen. Hier is schimmel op te vinden. Idem geldt voor douche cabine deur.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K
Utrecht
7 jaar geleden
Voegen (ook met zwarte schimmelplekken) krijg ik altijd weer goed schoon door er met een (schilders)kwastje onverdunde dikke bleek op te smeren. Overnacht laten intrekken en volgende dag afspoelen. Zonder boenen alles schoon.

Antwoorden (1)

Om tegels en sanitair weer te laten blinken en schimmel en kalk te verwijderen kun je natuurlijk een duur middel gebruiken.
Maar wat veel goedkoper en effectiever is, is om een flinke scheut bleek in een plantenspuit te doen en dan vullen met water.
Geen gesleep meer met emmer en spons; gewoon spuiten, in laten werken, en schoonmaken met een borstel of spons!

Vieze voegen in de badkamer kun je schoonmaken door water en bleekmiddel te mengen, en dan met een tandenborstel schoon te maken. Daar kun je ook schimmel mee laten verdwijnen. 't Is wel een heel werk

Toegevoegd na 28 minuten:
Als je wilt dat de vocht- en schimmelplekken snel en makkelijk verdwijnen kun je ook het product Schimmel-, vocht en weerplekkenreiniger gebruiken.
Maar dat betekent heel snel een zeer kleine hoeveelheid spuiten, ramen open, wegwezen en deur dicht. Wees hier zeer voorzichtig mee. Met kinderen in huis vind ik dat het te gevaarlijk is om in huis te gebruiken. Voor het tegengaan van schimmelplekken is ventileren en nog eens ventileren de toverspreuk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik doe het niet met een tandenborstel maar met een afwasborstel. Veel gemakkelijker en in een wip klaar.Verder een plus waard.