Hoe maak je een bamboe stoommandje schoon?

Bij de toko hadden we dumplings gekocht, en zo'n bamboe stoommandje met deksel erbij om ze in stijl te stomen.

De dumplings waren heerlijk, maar nu vraag ik me af: hoe maak je zo'n mandje weer schoon? In de vaatwasser lijkt me een slecht idee vanwege de chemicaliën die in de bamboe trekken, en met een afwasborstel stel ik me zo voor dat je niet overal komt.

Hoe dan wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Zet een grote pan met kokend water en zout op en leg ze dan ong. 5 min. daarin, zonder dat het water nog kookt! Dan haal je ze eruit en laat je ze opdrogen. De resten die er nog in zitten kun je daarna eruit kloppen. Je weet in ieder geval zeker dat er dan geen bacterieen meer in zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Laten weken in een sopje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als deze niet te groot is in de gootsteen bal geheel onderdompelen ,met een reinigingsmiddel erin en een poosje laten inweken.
Daarna gewoon rustig laten drogen,het liefst niet te snel i.v.m krimpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kun je gewoon met een afwasborstel schoonmaken hoor!
en daarna goed afspoelen..en laten drogen!