Hoe kun je witten strepen verwijderen van een poreuze douche tegel?

Ik heb met Cillit Bang (voor badkamer) een badkamer schoon gemaakt en schrok erg van het resultaat.
Het blijkt door dat het een poreuze tegel is (zwarte kleur) dat er allemaal witte strepen/vegen op zitten nu en ik weet niet hoe ik dit weer weg kan krijgen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh oh oh pas op met Cilit Bang. Weet niet wat het is met dat spul, maar je krijgt er een hoop kapot mee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag advies in de winkel waar de tegels aangeschaft zijn, mogelijk adviseren zij je een product zoals dit:
http://www.onderhoudshop.nl/product/moeller-hmk-p333-hardsteen-olie/

Antwoorden (1)

Je tegels van de badkamer zijn blijkbaar te kalkhoudend en deze worden aangetast door een sterke kalkverwijderaar als cillitbang.De zuren in badkamerreinigers vreten dus niet alleen de kalkaanslag, maar ook de tegels weg. Je kunt natuursteen veilig schoonmaken met speciale natuursteenreiniger.
Je kan bv proberen dit te herstellen met:
HMK R55 / R155 Grondreiniger zuurvrij (fles à 1 liter)

HMK R55 / R155 grondreiniger is ontwikkeld voor het reinigen van sterk vervuilde oude- en nieuwe kalkhoudende oppervlakken. HMK R155 is zuurvrij en verwijderd (lichte) cementsluiers.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Femar,
Dank voor je snelle reactie :)
Ik ga er mee aan de slag en je hoort nog van mij hoe het af loopt :)