Zwembad water blijft wit troebel. Wat kan ik hieraan doen?

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd..
Vlokmiddel, chloor en pH waardes gecorrigeerd en de pomp de hele nacht laten draaien (zandfilter pomp).
Het is een zwembad met 6500L water dus zomaar even vervangen doe ik niet.
Het blijft wit troebel, ik heb geen idee wat ik er nu nog aan kan doen!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.8K
Z512099
7 jaar geleden
Om goed te kunnen filteren moet het zwemwater om de 4 uur rondgepompt worden, misschien is uw zandfilter te klein of moet de pomp groter.
Het warme weer speelt hier ook een niet te onderschatten rol.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat is duurder?
6,5 m3 water a 1,- dus ongeveer 6,50 euro of al die middelen en energie voor de pomp? Vergeet ook niet dat er op een moment zoveel troep in is gegooid dat je er simpelweg niet meer uitkomt.
Z512099
7 jaar geleden
Water is tegenwoordig ook al duur en het wordt alsmaar duurder.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En er zit nu eindelijk warm water in..

Antwoorden (2)

Het zwembadwater kan ook melkachtig worden door teveel vlokmiddel in het water of een aluminium product dat in het zwembad aanwezig is. Indien dit het geval is adviseren wij de PH waarde van het zwembad water te corrigeren . De aanwezige pomp of filterinstallatie dient constant te draaien. U kunt er ook voor kiezen om de installatie geheel stop te zetten. Het aanwezige vlokmiddel kan dan naar de bodem zinken, waarnaar het weggezogen kan worden.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pomp 24 uur laten draaien en nog steeds troebel..
Heb de pomp uitgezet en idd vlekken met vlokmiddel in het water.. Alleen heb geen zwembad stofzuiger dus vraag mij dan af hoelang die pomp moet draaien om het schoon te krijgen.
Te veel vlokkingmiddel is natuurlijk ook niet goed, je kan misschien alles een dag stilleggen zodat alles naar de bodem zakt en dan je kraan aan de zandfilter op waste zetten en zo stofzuigen en het water gaat dan naar het riool . Let op , waste is niet hetzelfde als backwash daar passeert het water door de filter en bij waste niet