Hoe maak ik het beste een lampenkap schoon?

Mijn 'gebroken witte' lampenkap is in de loop der jaren ietwat vergeeld. Ik wil deze schoonmaken maar ik weet niet hoe.

De lamp is best kostbaar geweest van het exclusieve merk 'Louis Drimmer'.

De gladde binnenzijde is gemakkelijk met een vochtig doekje te reinigen, maar de buitenzijde is van stof met een groene bies. Ik heb het al met een vochtig doekje geprobeerd maar de buitenkant lukt hier niet mee.

Dan krijg ik allemaal vlekken. Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (1)

Ik doe er nooit zo moeilijk mee. Als ik een vergeelde kap niet mooi vind, dan zet ik de kap gewoon in een emmer water met bleek. Zelfs dan wil hij niet altijd meer mooi wit worden. Heb nog nooit problemen gehad dat de kap beschadigd was.
Het materiaal waar de stof op zit, heet Aslan (lampenkapfolie), mocht na de wasbeurt blijken dat de stof in een hoekje loslaat, dan kun je dit met stoflijm repareren.