Hoe maak ik een rooster van bv mij koelkast schoon? Of van mijn TV?

Heel irritant je tv zelf of je koelkast is makkelijk schoon te maken, maar zo'n rooster is moeilijk. En moet je dan de stroom eraf halen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Toevallig staat net deze week op de How-To-site, hoe je het beste het rooster van je koelkast kunt schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik doe het altijd met de stofzuiger.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met koelkast rooster neem ik aan dat je doelt op het (vaak) witte rekje in de koelkast waar je allerlei dingen opzet (kaas, boter etc.)? Die kun je er gewoon uithalen toch, en dan even met dubro schoon maken. Hiervoor hoef je de koelkast niet uit te zetten.

Met het rooster van je tv bedoel je denk ik de ruimte achterop de tv? Dat kan je schoon maken met een heel licht vochtig doekje. Hierdoor voorkom je namelijk dat het stof in je tv valt. Wellicht wel handig om je tv even uit te trekken voordat je hem schoonmaakt. Enfin, zorg ervoor dat je niet in de tv druppelt, want dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het rooster achterop de koelkast bedoelt zou ik proberen eraf te blijven. Die buisjes zijn niet heel sterk, en het zou zonde zijn als je daardoor een lekkage cq kapotte koelkast overhoudt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja maar er zit stof op....
De achterkap van de TV kun je losmaken van het toestel en dan afsoppen,Je bedoelt waarschijnlijk het gedeelte achter de koelkast? Eerst met de stofzuiger en dan met borstel en water met schoonmaakmiddel schoonborstelen.
Het lijkt mij zeer verstandig om van te voren de stekkers van de apparaten uit het stopcontact te halen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afhankelijk van hoe die roosters eruitzien. Kan vooral verschillen voor de koelkast, die roosters van televisies lijken allemaal wel op elkaar.

Dus afhankelijk van jouw rooster: stofzuigen, zachte stofdoek, borsteltje. Heb je rare hoekjes, dan wil een oude tandenborstel wel eens helpen.

Bij mij helpt zo'n - eh, tja, hoe heet zo'n ding - bokkenpoot (?) goed. Ik bedoel zo'n ouderwetse steelborstel die niet al te hard is, en die eigenlijk bedoeld is om de spleet tussen de voorste en de achterste radiatorplaat schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je een badkuip hebt zou ik die roosters uit je koelkast halen, of de hele kap van je TV losschroeven (valt mee zijn meestal niet meer dan ca 6 schroefjes) de hele boel in een badkuip met warm water en een sopje en boenen maar.
vervolgens afspoelen met de douche en klaar is Naatje.