Al maak je het eerst nog zo goed schoon met ammoniakwater, neemt een goede latex of andere plafondverf, het plafond zal weer bruin terug komen. We hebben het zelf meegemaakt toen we in een nieuw huis kwamen.

Ik adviseer je dan ook om meteen Alabastine 2 in 1 plafond/muurverf te kopen. Het is niet goedkoop, maar scheelt je een hoop werk. Er zit een 'ingebouwde' voorstrijk in die direct op zuigende plafonds met spack/spuitwerk kan worden aangebracht en isoleert als het ware steeds terugkerende vlekken. Nadat we deze verf gebruikt hadden, was het plafond na een laag gedekt en bleef mooi wit.

Het mooist werkt het als je nat-in-nat schildert, dus niet eerst de randen met een kwast schildert en als die inmiddels droog zijn de rest met een roller doet. Doe dus het eerst een deel van de randen met een kwast en dan direct met de roller opvullen, zolang de randen nog nat zijn.

Uiteraard moet je wel eerst het plafond schoonmaken met een verfreiniger of ammoniakwater en een spons. Nicotine is immers een vette stof en haal je die niet eerst weg dan hecht de verf niet goed.
amc
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Ook zeker een goed product, goede uitleg van gebruik ook.
Ivana
7 jaar geleden
+/ zelfde ervaring