Wat is de reden dat wasgoed binnenste buiten raakt gedraaid na een wasbeurt ?

Dit is mij steeds al opgevallen, wanneer ik het wasgoed uit de wasmachine haal, dan zijn de meeste stukken binnenste buiten, hoe komt dit ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij blijft alles zoals het was toen ik het erin gooide. Ik draai ze namelijk altijd expres weer buitenstebuiten voor ik ze was, omdat ik het fijn vind als ze niet meer gedraaid hoeven te worden als ze van de waslijn komen. En nog nooit gemerkt dat ik het daarna weer opnieuw moest draaien.

Antwoorden (1)

Nou, vermoedelijk TOCH doordat de meeste stukken er binnenstebuiten ingaan ;-)
De meeste mensen trekken hun kleren uit op zodanige wijze dat ze binnenstebuiten komen te zitten, en ik ken er maar weinig (eigenlijk nul) die ze weer netjes buitenstebuiten keren voor ze ze in de wasmand of wasmachine gooien.
En gelukkig maar, want de kleding is beter beschermd als ze binnenstebuiten wordt gewassen. De mooie kant slijt zo wat minder nel (al is het voor vlekken niet altijd even praktisch).

Dus in de machine gebeurt er verder niks, daar wordt de was alleen maar 'door mekaar geroerd', en er zijn geen krachten in het spel die in staat zijn mouwen of broekspijpen binnenstebuiten te draaien. Dat doen we toch echt zelf in de fase daarvoor. Let maar eens goed op volgende keer dat je gaat wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draai inderdaad juist bewust veel kleren (vooral broeken) binnenstebuiten en doe knopen en ritsen dicht voordat ze de was in gaan. En ze komen er ook weer netjes binnenstebuiten weer uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, jammer genoeg wel :lol:
Met ophangen / opvouwen ben ik altijd het grootste deel van de tijd bezig alles weer buitenstebuiten te vouwen, want je wilt het op de een of andere manier toch 'goed om' in de kast hebben liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dáár heb ik dan weer geen last van. Alleen kleding met dubbelgeslagen delen (manchetten/kragen) draai ik buitenstebuiten om op te hangen, voor zover ik ze überhaupt binnenstebuiten heb gewassen.