Hoe krijg ik (ingebrande) bruine vlekken van mijn roestvrijstalen fornuis ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
23.9K

Antwoorden (6)

Inweken met magnetron reiniger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vlekken zijn te reinigen met HG oven,grill en bbq reiniger.
Gewoon een beetje inspuiten in laten trekken en evt met een krasvrije spons wat poetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
|Het beste is natuurlijk om ze te voorkomen door elke keer je gasfornuis schoon te maken, want ingebrande vlekken krijg je niet van één enkele keer. Helaas spreek ik uit ervaring want ik ben ook niet zo'n brave huisvrouw.

De enige manier waarop je ze nog goed wegkrijgt is met ammoniak (niet milieuvriendelijk ,wel een wondermiddel voor ZEER incidenteel gebruik) of met een schuursponsje, en dan bedoel ik zo'n metalen, met van die zeeppoeier er in, niet zo'n schuimrubberen. Een combinatie vandie twee krijgt zo ongeveer ALLES schoon, maar alleen het zeepwolsponsje wil ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze niet weg te krijgen zijn met de middelen die al genoemd zijn .
zal ik over gaan op staalwol [fijne structuur] dan polijst je het als waren eruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukig maar.
Een beetje biotex gebruiken met enzymen. Een half uur laten inweken, zodat de enzymen de vervuiling kunnen losmaken.
Licht rondjes maken met een schuurspons, en alles wordt weer vlekkenloos schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Wibra verkopen ze schoonmaakmiddelen genaamd Dasty (€1.99, in een gele spuitfles) Hiermee heb ik mijn gasfornuis weer glanzend gekregen!