Kun je kattenpislucht verwijderen met kokend water?

Ik dacht: misschien denatureren de stoffen die stank veroorzaken

8 jaar geleden
1.6K
Amadea
8 jaar geleden
Volgens http://forum.viva.nl/forum/thuis/kattenpislucht-uit-matras-hoe/list_messages/26612 kan je het beste (schoonmaak)azijn gebruiken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik hoop voor je dat Amadea gelijk heeft, maar ik ben er somber over.
(Maar natuurlijk is een keer goed schoonmaken beter dan niks doen!)
nounka
8 jaar geleden
Hopelijk is het gewoon (enkel ) pipi. Want een katertje durft wel eens enkele druppeltjes sproeien. Die paar druppeltjes zijn krengen om weg te krijgen qua geur. Heb er zelfs een matje voor moeten wegdoen omdat het niet reukloos te krijgen was. ( en mijnheer elke keer het gin,g er terug op deed ) In dat geval kan je misschien zo'n spuitbusje feromonen halen. Als je dat spuit waar het niet mag, dan gaan poezen minder snel daar hun geurtje achterlaten. Hoe het werkt weet ik niet perfect ( iets met rustig worden door die geur en een rustplek is geen wc ), wel dat het werkt. De bovenstaande dingen zullen wel goed zijn.
Misschien febrèze of zo'n 'neemt geurtjes vast en doet ze weg' - bus.
En zeker wat detol erover ( maakt het meteen ook terug proper )

Het beste antwoord

Nee, dat gaat zeer zeker niet lukken.

Je hebt een schoonmaakmiddel met enzymen nodig. Schoonmaken kan op de volgende manieren:

Goedkoop: leg een hete natte lap doordrenkt met Biotex groen op de plek. Dek af met plastic, en laat enkele uren inwerken. Dep vervolgens met water, en als laatste met schoonmaakazijn. Als het goed is ruik je nu niets meer: ook de kat zal niet dooe de geur in de verleiding komen er nogmaals te plassen.

Duur: behandel de plek met Urine-off of een soortgelijk middel.

Aandachtsp[untje: de kans is groot dat een wildplassende kat een medisch probleem heeft. Laat dit controleren bij de dierenarts, ipv de kat meteen te betichten van probleemgedrag.
Rieneke1
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij lukt dat niet. Probeer het eens met schoonmaakazijn of kijk eens wat deze link je aanraadt.