Hoe verwijder je plakband van natuursteen (zonder dat het beschadigd)?

Wij hebben een stenen tafel voor buiten besteld. Helaas zit er na de bezorging plakband op. Hoe kunnen wij dit verwijderen zonder de natuursteen te beschadigen? Ik hoor snel van jullie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moeilijke vraag, normaal gesproken, kun je lijm van plakband van gladde oppervlakten met olie (lampenolie, babyolie, slaolie), maar van natuursteen gaat dat niet lukken, zonder dat het vlekken veroorzaakt. Natuursteen is een poreus product, waardoor de olie in de steen trekt. Wat je wel kunt proberen, is een stukje keukenrol met daarop een theedoek leggen over de plakbandresten en hierover strijken met een strijkijzer, doordat de lijm warm wordt, kun je het eraf peuteren. Maar het beste neem je contact hierover op met de leverancier.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Navraag bij de leverancier is het beste. Natuursteen is nl poreus dus het neemt alle vloeistof op.

Antwoorden (3)

Je kan terpentine proberen, droogt gewoon op
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met de fohn,zo gepiept
Even flink warm maken,en voorzichtig afschrapen.
8 jaar geleden
Doe het wel met een fohn,maar verwarm het op 25cm afstand langzaam heen en weer en niet te heet,zodat de lijm niet op de natuur steen achter blijft!
Succes

Toegevoegd na 2 minuten:
Plakband voorzichtig loshalen, maar niet schrapen in verband met eventuele krassen.