Hoe los je condens tussen je dubbele ramen op?

Plots is een van mijn dubbele ramen wazig. Aan weerszijden schoonmaken helpt niet want de waas zit van binnen

8 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Glas is lek, daar valt niets meer aan te doen, nieuw glas laten plaatsen, helaas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat los je niet op. Als je geen garantie meer hebt, zul je de ruit moeten vervangen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij ons viel dit onder de glasverzekering, zonder verdere kosten nieuw dubbelglas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea dit geldt alleen als de ruit minder dan10 jaar oud is. Op de zulverkleurige strip aan de binnenkant van de ruit staat de datum van de ruit.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan gaten boren en zo de ruimte tussen de ramen te ventileren.
Het hele idee achter dubbelglas gaat dan wel verloren. Ook zal het tussen de ruiten vies worden.

Het beste antwoord

Dit los je m.i. alleen op door vervanging. Als het glas recent is geplaatst mogelijk onder garantie en misschien onder je glasverzekering gedekt. Bij dubbel glas kan condens aan de binnen- of buitenkant optreden, maar het mag niet tussenin voorkomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op lekken van de binnenlaag geven fabrikanten vaak 10 jaar garantie. Het loont zeker de moeite om de leverancier hiernaar te laten kijken .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
+ inderdaad zit er vaak behoorlijk lange garantie op dubbel glas.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er moet een datum te vinden zijn onderaan in de binnenkant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die is vaak wel moeilijk te lezen.