hoe maak je kristal vazen ed schoon zonder het te beschadigen?

Heb wat kristal en vraag me af hoe je dit netjes schoonmaakt.

Toegevoegd na 3 uur:
Heb vazen die niet voor gebruik zijn maar om naar te kijken zeg maar.
dus soms komt er stof ed op en hoe schoon te maken zonder ze te beschadigen want krassen ed wil je niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Amadea
8 jaar geleden
Een door Henk Verweij ontworpen bolvaas. Jammer dat er krassen op zitten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja is van hem en hij kan er wat van prachtige vaas met een heel appart effect als het licht erin schijnt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
probeer eens contact op te nemen met kristal-glas leerdam www.kristal-glas.nl misschien hebben die tips voor jou
Ivana
8 jaar geleden
Reiniging van kristallen vazen:
http://www.crystalonline.nl/onderhoud/onderhoud.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha wat een toeval Amadea: mijn oom heet ook Henk Verweij.
Ik lees nu op internet dat dat ook een bekende glasblazer is..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zoek het maar eens op Lotte maakte echt mooie dingen voor Leerdam.

Het beste antwoord

De binnenkant kun je reinigden d.m.v. rijst. Dit doe je in de vaas met wat water en dan schudden. De rijst ketst het vuil van het oppervlak zonder te krassen.
Natuurazijn is een prima reiniger. Gewoon op een zachte doek en nadrogen met een schone theedoek.
Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In een zwembad, serieus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb er geen dus word niets
Met een zeemleren lap, met lauw water waaraan een klein scheutje ammoniak is toegevoegd.