Wat te doen tegen vieze toiletten? (op bijvoorbeeld festivals)

Op festivals kom ik vaak vieze wcs tegen waar ik eigenlijk liever helemaal niet op wil zitten. Je betaalt vaak een smak geld voor het evenement maar je moet wel genoegen nemen met gore toiletten.
Zijn er tips and tricks om op de festivals toch je eigen schone plek te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Antoni
8 jaar geleden
Een willekeurig toetsenbord is viezer dan een toiletbril, heb ik weleens gelezen...

Het beste antwoord

Niet gaan zitten, maar met een stuk toiletpapier de bril omhoog zetten. Dan met dat stuk papier de rand afvegen en vervolgens in de pot gooien. Vervolgens boven die rand hangend je behoefte doen. Zo raak je niets goors aan.
Zo doe ik het ook altijd als ik van een treintoilet gebruik moet maken.
Amadea
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Waarom eerst afvegen als je er toch boven hangt?
Amadea
8 jaar geleden
Omdat die rand er vaak ook smerig uitziet. Een wittere aanblik doet minder griezelen.

Andere antwoorden (3)

Je kunt papieren toiletbrillen kopen. Die leg je op de toiletbril en na toiletbezoek gooi je ze weg. Volgens mij zijn ze te koop bij zaken als het Kruidvat enz.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toiletpapier op de bril leggen. Of proberen thuis te gaan. Doe ik altijd want buiten gaan poepen kan ik echt niet
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je buiten toch niet kan poepen hoef je ook niet bang te zijn dat je een buitentoilet moet bezoeken lijkt me?
Ritsuka
8 jaar geleden
Vaak is er geen wc papier op zo'n Dixie
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik bedoel meer op een vieze plek. in hoge nood zoals diaree heb ik weinig keus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf altijd wc=papier bij je hebben bij langer dan kort van huis we zijn. Als je een auto hebt, altijd in de achterbak een wc-rol hebben.
Op sommige festivals, zoals op Pinkpop (-helaas dit jaar, 2015, al voorbij-), zijn speciale damestoiletten. Die worden waarschijnlijk beter schoongehouden dan de gewone Dixi-toiletten. Details weet ik niet, want ik ben nooit op zo'n damestoilet geweest (-ik ben een man-).

De gewone Dixi-toiletten worden ook regelmatig schoongemaakt (al heb je misschien de indruk van niet). Je kan ervoor zorgen dat je de eerste gebruiker bent na zo'n schoonmaak. Dat is even plannen, maar misschien een mogelijkheid.

Toegevoegd na 10 minuten:
Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Dixi wordt de naam van die standaard mobiele toiletten met hoofdletters ("DIXI") geschreven, zie ik nu. Zo zal het wel horen.