Hoe bestrijd ik donkere kleine plekjes op RVS? Zie bijlage

Beste mensen,

Ik heb al van alles geprobeerd maar donkere plekjes verdwijnen niet. Heeft iemand enig idee waar ze door ontstaan? En belangrijker nog hoe kom ik ervan af?

Hoor het heel graag.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Met vet (olijfolie) en/of microvezel doekje

Maar ik vrees dat dit gedeelte van de kap van een lage kwaliteit rvs is.(als dat zo is blijft een magneet redelijk "plakken", op echt rvs doet een magneet niks)
Dan is dit eigenlijk gewoon roest en wordt het (licht) polijsten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen ervaring met afzuigkappen, wel met kleine fiets/auto onderdelen. Let wel dat dit geborsteld rvs is. (of geschuurd)
Als je gaat polijsten wordt het uiteindelijk zo glad als een spiegel. Ik kwam nog ergens de tip tegen om dit probleem bij de fabrikant neer te leggen. Iemand kreeg een flesje spul toegestuurd wat wel werkte. (onbekend wat het was)
Andere tips waren chroompoets en autopoets middelen, dat zijn eigenlijk fijne (als in kleine korrel) polijstmiddelen. Misschien de kap eraf halen en proberen aan de binnenkant of het het stuk van het bovenste deel dat achter het onderste deel komt te zitten.