Wat kan ik allemaal doen met Groene Zeep?

Ik zag bij mijn ouders nog een pot groene zeep staan, wat kan ik hier allemaal mee doen? Er zijn vast nog wel van die ouderwetse schoonmaaktips hiermee.

Ik heb het nog nooit gebruikt namelijk.

En met wat voor modern schoonmaakmiddel zou je dit kunnen vergelijken?

Toegevoegd na 20 uur:
Vandaag mijn eerste pot 'groene'zeep nu heet het goud zeep gekocht, ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dweil er alleen niet je douche vloer mee , wan dan krijg je glij partijen
Ivana
14 jaar geleden
Succes.
Die douchevloer gaat prima als je hem goed naspoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst maar eens kijken hoe mijn houten vloer het aankan :-) die douche komt nog wel. bedankt allemaal. ik laat de vraag nog even open staan misschien komt er nog wat leuk op binnen ..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zoet geweest hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed voor jou... scheelt mij weer zeep :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die goud zeep van de Action zeker? Staat een dik zwart kruis op en er staat irriterend voor ogen en huid, volgens mij is echte groene zeep niet schadelijk hoor... Ook al zeggen ze bij de Action waar ze geen driehoek zeep hebben dat ''goudzeep''' hetzelfde is, maar volgens mij klopt dit niet?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoorde net van iemand dat het heel goed zou zijn om je tandprothese (gebit) mee te poetsen .

Het beste antwoord

Toen er nog ouderwetse kinderpartijtjes waren, was er meestal wel een oma aanwezig. Één kind kreeg een blinddoek voor, en werd naar oma toegeleid. Dan werd een handje gepakt, en ermee over oma geaaid : oma's armen, oma's kin, oma's haren, en (o schrik!!!) dít zijn oma's ogen - en dan ging je dus tot aan je knokkels de groene zeep in....gegil gegarandeerd. Ik denk, dat we iets deden in groepjes - allerlei opdrachten in tweetallen of zo. Maar het heeft echt indruk op me gemaakt...
Verder kan je er sop mee maken, vooral natuurstenen plavuizen worden er prachtig van.
En een meisje uit m'n klas waste altijd haar haren met groene zeep : ben vergeten, waarom ze dat deed - anti-roos, misschien?

Het is volgens mij precies hetzelfde als de Driehoek vloeibare zeep : het ruikt tenminste net zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Voor uitgebreide schoonmaaktips kun je kijken op oma weet raad.
daar staan allemaal handige tips op en daar staat regelmatig groene zeep bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep heeft de naam een bijzonder goede ontvetter te zijn. Het wordt gebruikt om bijv. extra vervuilde (smeerolie)handen schoon te krijgen, maar ook bij het verwijderen van hardnekkige (vet)vlekken uit stoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje lang verhaal dus bij deze een link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt met groene zeep echt van alles doen.
Kijk maar eens op omaweetraad.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor schoonmaakdoeleinden. Beter dan alle moderne middelen. In heet water oplossen met behulp van een zeepklopper. Misschien hebben je ouders die ook nog liggen.

Als je er tegels mee boent, worden ze glanzend als nooit tevoren. Het lost vet en vuil op. Je kunt er zelfs je haar mee wassen. Naspoelen met warm water waaraan een scheutje azijn is toegevoegd. Prima.
Je kunt ook vuil wasgoed in de week zetten met behulp van groene zeep.
Ivana
14 jaar geleden
Een hanenkam maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger werd groenezeep veel gebruikt om vlekken te verwijderen en textiel een opfleur beurd te geven.
Ik heb zelf goede ervaringen met het reinigen van autobekleding en tapijten.
Maar eigelijk voor allerlei schoonmaak werk, vloeren van steen, hout en linolium.
Wel is het van belang dit op de juiste manier te doen.
Breng de zeep enigszins verdund (zo dik als dunne yogurt)
aan op de vlek en laat het een paar uurtjes intrekkken.
Daarna met een vochtige spopns afnemen tot alle zeepresten verwijderd zijn.
Verstandig is om daarna de stof te behandelen met een vuilen vochtafwerend middel (spuitbus) om te voorkomen dat het snel weer vuil wordt.
Een echt vergelijk kun je maken met ossegal zeep qua werking en met allesreiniger qua viscositeit.
De zeep is vooral geschikt voor biolosisch vuil.
Voor, bloedvlekken, olie, teer en vet kun je beter andere middelen gebruiken.
Andere goede vlekkenverwijderaars zijn, wasbenzine, thinner, tri, chloor, aceton en terpetitine (peut white spirit)
Beter is natuulijk geen vlekken te aken of te beschermen tegen vlekken of kleding te gebruiken die vuil mag worden (werkkleding)

Toegevoegd na 15 uur:
Je kunt er ook een iedeale zeephelling van maken en met de hele wijk 6 kamp spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even uit mijn geheugen putten:
Toen ik pas getrouwd was, gebruikte ik het wel als schoonmaakmiddel, even een lekker sopje (ook zo n ouderwetse term) maken, met een zeepklopper door een bak heet water. En dat maakte heel goed schoon. Mijn moeder kookte de witte was in een sop van groene zeep.
Je kan goed met je handen in het sop. Ze zeiden dat vet sop was. Het maakte echt goed schoon.
Maar ook 45 jaar geleden waren er al wasmiddelen en moderne schoonmaakmiddelen, die de groene zeep verdrongen. Maar in feite: het is veel goedkoper en het werkt minstens zo goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik vroeger erg onfatsoenlijke woorden gebruikte had mijn moeder een goede manier om me dat af te leren:Ze smeerde mijn mond in met groene zeep! Dus dat kun je er ook mee doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Arme jongen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ heeft goed geholpen, je bent altijd netjes hier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moest eens weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, dacht ik al!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu moet je af en toe je toetsenbord insmeren met groene zeep?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xeg hiero tog noit nie wats onfesoendeliks?
Ivana
14 jaar geleden
Bij ons thuis was de gangbare kreet: "Ga je mond spoelen". Dat hoefde echter nooit met groene zeep gelukkig!
je kunt er de buikschuifbaan lekker glad meemaken als je hem met groene zeep insmeert
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer waste er vroeger zijn haar mee, vondt dat het er lekker zacht van werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij gebruiken het altijd om de vloer te schrobben en om de auto's te wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep kan je voor alles gebruiken! Multifunctioneel en goedkoop ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik het voor vlekken in kleding.Deze smeer ik in met groene zeep en doe het in de wasmand totdat ik een draai heb waar het meegewassen kan worden.De vlek is dan geheel verdwenen.Het werkt bij alle vlekken en is veel beter dan die dure vlekverwijderaars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo'n beetje als allesreiniger.
en in noodgevallen kun je er zelfs je haar mee wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groene zeep is een bijzonder goed ontvettingsmiddel. Het wordt in veel huishoudens gebruikt om bijvoorbeeld vervuilde handen schoon te maken en hardnekkige vetvlekken uit stoffen te verwijderen.

Omdat groene zeep het grondwater veel minder vervuilt dan de traditionele schoonmaakartikelen, kan het prima voor diverse schoonmaakklussen gebruikt worden. Dit komt doordat het geen fosfaten bevat, die normaal in het grondwater achter blijven.
Gevaar tijdens gebruik
Groene zeep is absoluut niet schadelijk voor de handen of voor de luchtwegen. Daarom kan je het product rustig zonder bescherming gebruiken.

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/schoonmaakartikelen/groene-zeep#ixzz0lD5MY8xl