Hoe krijg ik haren uit een fleeze deken?

Ik heb een groot fleeze deken (zo een deken waaronder je kan liggen op de bank) en onze katten hebben er eigenlijk hun deken van gemaakt. Nu zitten er veel haren in en veel vuil en daarom wil ik m wassen alleen ik heb bang dat als ik het zo in de machine doe mijn hele machine onder de haren zit. Heeft iemand tips of een andere manier waarop ik mijn deken kan wassen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
22.8K
Ritsuka
9 jaar geleden
daar is dat pluizenfilter voor, die vangt dat soort dingen op
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mijn ervaring is wel dat er veel haren aan het rubber van de deur blijven zitten. Dus die zou ik wel goed schoon vegen, zodat je volgende was niet onder de kattenharen komt te zitten.

Antwoorden (3)

Gooi zelf het kleed dat ik over de bank heb liggen, en waar de kat haar ook haar haren op achter laat altijd gewoon in de wsmachine. Heeft nooit problemen opgeleverd. Maak wel regelmatig het filter schoon. Na de wasbeurtzijn niet alle haren van het kleed. Nadat het kleed in de droger is geweest is het vervolgens wel helemaal haarvrij. Troep zit dat in het pluizenbakje en dat is makkelijk te legen.
9 jaar geleden
Naast dat je het gewoon in de wasmachine kunt doen, is een andere manier om een kledingroller te gebruiken. Als je daarmee over de deken gaat kan je eenvoudig haren verwijderen. Je kunt ook met (breed) plakband hetzelfde effect krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi te zien dat er nog iemand is die dezelfde methode hanteert dan ik
Dikke + want het werkt.
Bij mij werkt wassen en vervolgens droger meestal prima bij verwijderen van haren. (Inderdaad wel filters reinigen) Als dit niet werkt doe ik een oude panty bij de was die in de droger gaat. Alles blijft in de panty hangen. Werkt trouwens ook uitstekend als je bv een papieren zakdoekje oid in je was hebt meegewassen. Alle papierstukjes/haren worden aangetrokken door de panty en blijven er aan kleven. Ik denk doordat de panty statisch wordt in de droger, maar zeker weten doe ik dat niet!