Zal mijn wasgoed beter drogen met een geisoleerde garage deur?

Hallo,

wij hangen de was in de inpandige garage en op dit moment hebben we een gewone stalen garage deur.
In de zomer is het geen probleem maar nu wil de was niet droog worden. Zou het plaatsen van een geisolleerde deur helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Om iets te drogen is niet alleen warmte nodig. De waterdamp moet ook worden afgevoerd. (Daarom droogt was die in de zomer buiten hangt terwijl het waait sneller dan wanneer het windstil is bij dezelfde temperatuur).
9 jaar geleden
Er zijn een paar factoren bij het drogen:
temperatuur: hoger is beter
luchtvochtigheid: lager is beter
luchtcirculatie: meer is beter, zolang de was niet wegwaait ;-)

Meer isolatie zal vooral de temperatuur helpen.
Dat in combinatie met ventilatie zal de luchtvochtigheid omlaag brengen.
Dan zal het drogen beter gaan.