Kunnen vloeibare wasmiddelen bevriezen.?

Ik heb mijn wasmiddelen in de schuur staan.maar als het gaat vriezen, kunnen de vloeibare middelen dan ook bevriezen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K

Antwoorden (1)

In een schuur staan wasmiddelen verrassend lang vorstvrij, maar uiteindelijk kan het er zo koud worden dat ze bevriezen ja. Kwaad kan dat niet ; na ontdooien kun je ze gewoon nog gebruiken, en ik heb nog niet echt gelezen of gehoord dat de werking ervan achteruit gaat. De enzymen erin kunnen wel wat hebben ; die hebben meer last van verhitting. Wasmiddel koken zou ik dus zeker niet doen ;-)

Wel moet je oppassen dat de flessen niet kapot vriezen en je bij ontdooien een kliederboel in je schuur krijgt. Zorgen dat de flessen niet boordevol zijn of niet volledig afgesloten is daarvoor voldoende.