Hoe krijg ik het rooster van mijn bbq helemaal schoon?

Ik heb al een brillo-sponsje geprobeerd, maar niet al het zwart gaat er vanaf.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Doe het rooster in een vuilniszak, spuit in met ovenreiniger en doe de zak goed dicht. Volgende dag voorzichtig de zak openen, uitkijken dat je niet de dampen inademt. Nu kan je het rooster zo schoonvegen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met een staalborstel. Lukt bij mij tenminste altijd.
(maar het blijft een verveldend werkje) :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Schuurpapier met grove korrel werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben achter in de tuin een hoop zand liggen. Daarin gaat het ook erg goed. (Heeft hetzelfde effect als het eerder genoemde schuurpapier)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En voor je gaat bbq-en het rooster invetten. Dan ben je na afloop in 3 minuten klaar met het rooster schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de ontvetter van Dreft. Verkrijgbaar in vrijwel iedere supermarkt. En anders gewoon even bij de bouwmarkt een flesje zoutzuur halen. Werkt altijd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
http://www.omaweetraad.com/forum/viewtopic.php?t=825
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Irish;

Ik kreeg ooit de tip om meteen na het barbeknoeien het rooster een nachtje in het gras te leggen en daarna pas schoon te maken. Werkte inderdaad prima. Als de zooi te vast zit zou je het kunnen proberen met Metalino (fijn soort staalwol); daarna natuurlijk wel goed afwassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
laten weken in st.Marc...(ouderwetse korreltjes,verkrijgbaar in de verfwinkel en in België zelfs in de supermarkt...) ...kun je voor nog ontelbare andere schoonmaakprobleempjes gebruiken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het BBQ het rooster insmeren met citroenschijfje. Na het BBQ hetzelfde en het rooster is schoon