Hoelang mag je geen zuivel drinken nadat je wasverzachter hebt binnen gekregen? (zie beschrijving)

Vanmiddag kreeg ik perongelijk een slok wasverzachter binnen, nadat ik de dop eraf had gehaald om te ruiken, volgens de gifwijzer die ik op internet vond, mag je geen zuivel producten nemen, maar wel water. Er stond alleen nergens hoelang je dit niet mag nemen, vandaar mijn vraag.
Ik ben 23 jaar.. geen kind meer.. misschien maakt dit uit?

Het is trouwens vloeibare wasverzachter..
en het is Doussy wasverzachter

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Overal vind ik dat als je schuimende huishoudproducten ( zeep, champoo, wasverzachter... ) binnenkrijgt je
NIET moet gaan overgeven maar best een klontje boter eet, of een lepel slagroom of koffieroom.
Twee linken heb ik maar bij de bronnen gezet zodat je het kan zien.

Bij niet schuimende huishoudproducten zijn er andere regels.

De site die je zelf had opgezocht (gifwijzer ) sluit hier maar deels bij aan. Die zijn bij inname van wasverzachter voor ... niet overgeven en water drinken.

Maar als ik het zo lees heb je eigenlijk niet veel binnen. Om te ruiken, per ongeluk te had genepen... dat zal niet eens een hele slok zijn eerder enkele druppeltjes vermoed ik.
Je bent niet meer een hulpeloos kleine peuter met weinig lichaamsgewicht. En je hebt zelf de eerste zorgen al opgezocht en toegepast.
Dan denk ik dat je morgen gewoon verder mag doen met hoe je het zelf wil.

Maar als je echt twijfelt,... bel eens naar de giflijn of ga naar de dokter.
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Mij lijkt het ook tegenstrijdig te zijn,...
Maar dat is wat ik kon vinden over het onderwerp. Daarom ook dat ik zei om eens naar de giflijn te bellen. ( antigifcentrum heeft toch een altijd-open-lijn geloof ik ) Ik denk dat jij gewoon morgen kans hebt op enkele zeer welgeurende maar plattere kaka-tjes.
De reden van het advies is om te zorgen dat je niet braakt of ophoest. Als je zepen hebt ingenomen heb je dan kans dat het in je longen komt en dan kan je een longontsteking krijgen. Maar zodra het je maag verlaten heeft is het gevaar wel geweken. Dus na 4-6 uur is er geen enkel probleem meer.