Hoe maak ik gaspitten weer mooi glanzend als ik de emaillelaag eraf is door ovenreiniger?

Ja niet so slim om blijkbaar gaspitten schoon te maken met ovenreiniger, gladde glazende laag is eraf en ziet er niet echt fraai uit rondom
Gewone metaal verf gebruiken of emailleverf?
Enige tips?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (2)

Bedoel je de 'dekseltjes' van de gaspitten? Die worden heel heet en zou je het beste met hittebestendige kachelverf moeten schilderen. Vind je het niet erg dat er een keer stukjes verf afbreken, of barsten, dan kun je het wel met metaalverf doen. Wordt het lelijk, doe je het opnieuw.
Kijk anders eens bij een 2e hands spullen winkel. Daar hebben ze soms bakken vol met losse gaspit-onderdelen. Even je eigen dingen meenemen om te zien welke maat je moet hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die dekseltjes kan je er tijdens het koken gewoon afhalen. Dit is mij toen ik mijn fornuis kocht zelfs geadviseerd door de leverancier.
Amadea
9 jaar geleden
Je zult vóór in plaats van tíjdens het koken bedoelen, Tjidske?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor het koken haal je ze er af zodat ze tijdens het koken niet op de pitten liggen, zucht
Dit kunt u doen door de gaspitten een nachtje in een bakje azijn te laten staan. Doe ze hierna in een schoonmaak sopje en neem de gaspitten hierna af met een doekje.
De branders van uw gasfornuis krijgt u ook mooi schoon door ze te weken in warm water met daarin een vaatwastablet. Schuur ze daarna op met een schuursponsje.