hoe krijg ik gedroogde latex-verf uit m'n kleren?

m'n wollen trui,t-shirt en spijkerbroek zitten onder...krijg ik dit er nog wel uit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.6K

Het beste antwoord

Een dag laten weken in de biotex en dan in de wasmachine .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

gewoon wassen heeft waarschijnlijk het beste resultaat! En voortaan oude kleren aan met schilderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer de verf er zo goed mogelijk uit te `krabben`met je nagel of een schuursponsje o.i.d en dan goed met een vlekkenmiddel in smeren en dan wassen.

Mocht het ertoch nog niet helemaal uitgaan en het is op zwart bijvoorbeeld, even aanstippen met een merkstift, na een paar wasbeurten verdwijnt alles vanzelf door slijtage met wassen. Latex is wateroplosbaar dus het gaat er wel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Als het water uit de latexverf is verdampt, blijft er een soort rubberlaagje over dat niet meer oplosbaar is en alleen kan wegslijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat had ik ook geschreven, dat het slijt met wassen.
Het laagje is inderdaad wat zachter als bij verf op terpetine basis daarom gaat het er vanzelf uit, die andere verf echt niet meer.
Vooral vaak wassen, en liefs op 60 graden. Ik vrees dat dat niet zal lukken met de wollen trui. Met de spijkerbroek moet het lukken en ik hoop voor je dat ook je t-shirt tegen 60 graden kan. Susses!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij is het gelukt door de kleding een aantal uur telaten weken in biotex, daarna op 60 graden wassen, de wollen trui kan u het beste in lauw water met biotex een dage laten weken in een meer en dan voorzichtig met je handen het er uit vegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan hoe lang het erop zit. Als het vrij verse vlekken zijn, voldoet weken en daarna wassen in de wasmachine. Zitten de vlekken er heel lang op, dan zullen ze er nooit helemaal uitgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is het met de muur, zit daar wat op.
Ik denk dat je die kleding wel kunt weggooien of gebruiken als je de muur echt gaat schilderen.