Ik heb spullen van oa. de basisschool en middelbare school bewaard, maar ik wil meer ruimte creëren. Hoe weet ik wat ik wel en niet weg kan gooien?

Ik heb veel dingen bewaard omdat ik er moeilijk afstand van kon doen. Het stond in de box, dus daar had ik er niet veel last van. Maar ik heb nu meer ruimte nodig. Hoe weet ik wat ik wel en niet weg kan gooien zonder er later spijt van te krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Tja, dat is natuurlijk persoonlijk. Ik zou bewaren wat een beeld geeft van hoe je was in die tijd.
Een schrift met verhaaltjes zegt meer dan een rekenschrift, een tekening zegt meer dan een kleurplaten (tenzij je HEEL erg van kleuren hield) en als je 20 tekeningen met een kasteel hebt, hoef je die niet allemaal te bewaren.
Dingen met opmerkingen van leerkrachten zijn vaak leuk, toetsen met alleen antwoorden ga je later niet meer bekijken, want je weet dan de vraag toch niet meer.
Stel je zelf bij alles dus de vraag "Zegt dit iets over hoe ik was, en vind ik dit nu leuk om te bekijken als ik 50 ben?"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga na hoe vaak je alles hebt bekeken sinds het er staat? Eens in het jaar of minder?
Waarschijnlijk minder.
Dus je zult het echt niet missen als je het opruimt.
Ik zou zeggen: pak een schoenendoos en vul die, en de rest weggooien.
proefwerken/werkstukken kijk je nooit meer naar.
verder kun je nog wat dingen op een foto zetten en dan weggooien
anneliez