kan ik met leerverf,een ingewreven vlek in ,een beige lamslederen jasje verwijderen ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is mogelijk, waarschijnlijk moet je dan wel de hele jas behandelen. De vlek moet eerst voorbehandeld worden en vervolgens moet je de hele jas (laten) verven.
Als het een duur jasje is, dan zou ik het laten doen, het is wat duurder, maar dan krijg je ook weer een mooie jas terug, waarvan de verf ook blijft zitten. (Meer informatie hierover is bij de meeste schoenmakers, de lederen kleding verkopers en de Turkse ateliers te krijgen).
Je kunt het ook zelf doen, kies dan voor een goede kwaliteit verf en laat je door de verkoper adviseren hoe te werk te gaan.

Vroeger was de lederverf slecht van kwaliteit, het bleef niet zitten en barstte op den duur. Tegenwoordig is dit anders, de kwaliteit van de meeste verven is prima en blijft lang mooi, het is wel belangrijk dat de juiste verf voor je jasje kiest en het volgens gebruiksaanwijzing gebruikt.