Hoe krijg ik donkere vlekken uit mijn beddengoed?

Ik was de laatste tijd minder mijn hoofdharen en nu merk ik dat mijn kussenslopen en dekbedovertrekken vlekken vertonen. Uiteraard mijn kussenslopen maar ook bovenaan mijn dekbedovertrekken omdat ik daar ook wel eens met mijn hoofd op slaap. Al mijn beddengoed heeft zwart als hoofdkleur met dan wat wit of grijs bij. Vooral op de witte stukken vallen de vlekken het hardst op maar ook op de grijze stukken. Beide zijn donkerder van kleur geworden. Het wit is niet meer helder tov het uiteinde van het dekbedovertrek of de zijkanten van de kussensloop en zijn denk ik geler geworden. Het grijs is donkergrijs geworden. Gaan deze vlekken er nog uit want gewoon wassen helpt niet heb ik de indruk en komt dus ook gewoon door mijn vuile haren denk ik plus eventueel wat zweten ofzo. Het gaat echt over grote oppervlakken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon je haar wassen ! Waarom was je je haar niet gewoon het zal ook wel stinken ook al merk je dat zelf niet . De fabel die rond gaat dat wassen niet goed zou zijn is klinkklare onzin . Een volwassen persoon zweet enorm op z'n hoofd ook veel talg ( vet )

Antwoorden (5)

Als normaal wassen niet helpt, kan je het ook nog bleken als je je beddengoed volkomen wit wilt. Bleekmiddel (chloor) kan je online bestellen en er zijn genoeg gebruiksaanwijzingen op internet te vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lakens, kussenslopen en dekbedovertrekken mogen gerust een keer op 80 of 90 graden gewassen worden. Dan verwijder je ook hardnekkige vlekken.
9 jaar geleden
Smeer de vette vlekken in met vloeibare groene zeep, en laat een nacht intrekken.
Daarna wassen op 60 graden en een volgende keer alles herhalen.
Dek anders 's nachts je slopen af met een handdoek.dan blijven de slopen schoon!
doe een ijsmuts op of een pantybroekje over je haar!
Schaf eventueel witte lakens en slopen aan ,die kan je namelijk met een witte wasmiddel wassen en ook een paar handen soda aan toevoegen!
Van proberen is het gekomen!
Succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb op mijn lakens wel eens 'vetvlekken' van amandelolie waar ik mij mee insmeer. Vlak voordat ze de wasmachine ingaan spuit ik er ontvetter op. Hetzelfde wat ik in de keuken gebruik. Daarna meteen de wasmachine in en wassen op 60 graden. Alles is dan weer schoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gebruik met met driehoek zeep
doe eerst het in de melk vrijf goed doe er driehoek zeep op en vrijf dat ook doet doe het weer in de melk en spoel het dan af met water laat het even drogen en doe het dan (als het kan) in de wasmachine op een normaal pragramma