Hoe krijg je olie uit een linnen tafelkleed?

Het gaat om olijfolie en zonnebloemolie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Ongekleurde kookechte katoenen en linnen stoffen: eerst de vlek behandelen met tetra, trichloorethyleen of wasbenzine, dan uitkoken in sop van een neutraal wasmiddel, eventueel nog nabehandelen met oxaalzuur of zuringzout.
Gekleurde katoenen en linnen stoffen en kunststoffen: behandelen in een stevig, lauw sopje van een neutraal wasmiddel; eventueel nabehandelen met oxaalzuur of zuringzout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Even wat afwasmiddel erop (Dreft) en de vlek is weg

Toegevoegd na 2 minuten:
ook kun je ouderwetse ossengalzeep gebruiken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tafelkleed weggooien en een nieuwe aanschaffen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het nog niet gewassen hebt, dan een beetje afwasmiddel op de vlek doen en gelijk in de wasmachine op zo hoog mogelijke temp. wassen.

Heb je het al gewassen en is de vlek nog niet weg, dan ben ik bang dat je er niet meer vanaf komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorwassen in Biotex blauw.
Ivana