Hoe kun je een zwaar vervuilde PVC puzzelvloer weer schoon krijgen?

Deze vloer heeft tijdje buiten opgeslagen gelegen voordat ik de vloer kocht. Ik was in de veronderstelling dat ik de vloer eenvoudig weer schoon zou kunnen krijgen, maar niets is minder waar helaas. Heb het met heet water en groene zeep geprobeerd, met een brillo, en met de hoge druk reiniger. Het geeft niet het gewenste resultaat. Zijn er nog andere trucjes mogelijk?
Ben benieuwd naar de antwoorden!

Toegevoegd na 10 uur:
Extra uitleg: De tegels zijn 29,5 cm x 29,5 cm en 7mm dik. Het zijn gladde tegels.

Op foto 1 een exemplaar dat schoon gemaakt is. Op foto 2 zie je een foto die zo van de stapel komt.

NB. Het reinigen met chloor hielp niet.
Helpen producten als Lecol PVC-Cleaner OH59? Die is er ook in een polisch ......

Toegevoegd na 10 uur:
Het lukt niet om de foto's te uploaden, doe ik vanavond nog een keer ....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Dat hangt af van de dikte en de soort.
Je hebt puzzelvloeren die in garages gebruikt worden en daar trekt echt
geen vuil in.
Maar het is mogelijk dat je een mindere kwaliteit hebt en door dat het een poos buiten gelegen heeft is het mogelijk dat daar "het weer" in is gekomen, een soort schimmel die je ook wel ziet op textiel wat vochtig gelegen heeft en ook wel op bijvoorbeeld tuinstoelen.
Het probleem is dat het kunststof verweerd, verouderd en uiteindelijk vergaat door zonlicht.
Je zou het nog kunnen proberen met kunststofreiniger ( van HG bijvoorbeeld)
of flink schrobben met chloor.