Mijn boeken zijn nat geworden en weer opgedroogd met kreukels, hoe krijg ik het boek weer glad?

Mijn waterfles is leeggelopen in mijn tas, nu zijn mijn boeken nat geworden, ik heb ze gedroogd op de verwarming, maar nu zitten er kreukels in. Is het mogelijk deze er weer uit te halen, zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Antwoorden (1)

Dat wordt strijken, leg een theedoek op het eerste natte blad, ga daar met een matig warm strijkijzer overheen, doe bij de volgende bladzijden hetzelfde. Krijg je de kreukels er zo nog niet goed uit, dan moet je de bladen iets bevochtigen voor het strijken. De kans is groot, dat de bladzijden wel wat harder aanvoelen, als ze nat zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan dat ook als de bladzijdes weer droog zijn? Of moet je ze dan eerst weer nat maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan droog, maar meestal lukt dat niet. Je kunt dat dus eerst proberen. Leg de eerste bladzijde tegen de kaft aan, zodat je bij de volgende bladen de kreukels niet erger maakt.