Is schoonmaken met Dettol schadelijk?

Is schoonmaken met (pure) Dettol schadelijk? Ik meng het altijd met water en gebruik maar een of twee druppels Dettol. Het is gewoon lekker fris om daarmee schoon te maken vind ik. Maar is het schadelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.8K
Ritsuka
10 jaar geleden
schadelijk voor wat? je meubels, aanrecht of vloer? je huid? je gezondheid? je huisdier?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de wc vind ik het echt heerlijk om te gebruiken.

Het beste antwoord

Bij normaal gebruik en juiste verdunning, is Dettol® veilig en is er nagenoeg geen risico op toxiciteit. Als men in crèches onvoldoende verdunt en/of spoelt na gebruik van de reinigende producten wordt er gewaarschuwd voor het voorkomen van volatiele organische solventen (VOS’n)en de mogelijke intoxicatie bij kinderen (onder andere, irritatie van de luchtwegen)
fremar
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor katten in ieder geval wel, dus spoel en droog goed na gebruik van Dettol, laat ze er niet mee in aanraking komen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus!
Reddie
10 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over een paar druppels. Dan is dit antwoord wel erg overtrokken (en de andere ook) .
Rieneke1
10 jaar geleden
Reddie, ik geef antwoord op de hoofdvraag.
Het is beter dat mensen gewaarschuwd zijn toch? Dank Niels!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je hier leest is het weer niet schadelijk voor mens en dier. http://www.macrovet.nl/blog/schoonmaken-met-dettol/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik inderdaad een paar mini druppels. Niet dat ik er elke dag mee schoonmaak. Maar 1x per week alles even lekker doen met dit spul geeft mij een gevoel dat het goed schoon is.